Exploring the possibility to assess and reduce the risk due to hazardous materials transportation

Exploring the possibility to assess and reduce the risk due to hazardous materials transportation by deploying roadside safety barriers

Lina Kisežauskienė

Daktaro disertacija

Disertacijos neparduodamos

Kiekis

Aprašymas

Disertacijoje pateikiamas originalus būdas mažinti pavojingųjų medžiagų vežimo riziką taikant statybinio pobūdžio priemones. Tos priemonės – saugos barjerai, kurie yra statomi tarp transporto linijų ir pažeidžiamų pakelės objektų. Didžiausias dėmesys telkiamas į transporto avarijas, kurios vadinamos besiplečiančių verdančio skysčio garų sprogimais (BLEVE) (angl. boiling liquid expanding vapour explosions). Nagrinėjama, kaip prognozuoti šiluminius ir mechaninius tokių sprogimų poveikius. Jie gali pažeisti pakelėse esančius statinius ir juos turi sumažinti saugos barjerai. BLEVE poveikių prognozavimą siūloma susieti su konstrukcijų skaičiavimo metodais, kuriais vertinama barjerų reakcija į šiuos poveikius. Disertaciją sudaro įvadas, trys skyriai, išvados, literatūros šaltiniai, autorės publikacijų sąrašas ir keturi priedai.

Pirmajame skyriuje apžvelgiama mokslinė literatūra, kurioje nagrinėjama, kaip vertinti pavojingųjų medžiagų vežimo riziką. Tai pat nagrinėjami iki šiol sukurti saugos barjerų projektavimo metodai. Vertinamas tų barjerų tinkamumas apsaugoti pažeidžiamus pakelės objektus.

Antrajame disertacijos skyriuje sprendžiama BLEVE poveikių prognozavimo problema. Nustatyta, kad BLEVE sprogimai yra santykinai dažnos avarijos, vykstančios transportuojant pavojingąsias medžiagas. Dėmesys telkiamas į tokių sprogimų sukeliamų cisternos skeveldrų smūgių ir šiluminės spinduliuotės vertinimą. Siūloma procedūra, skirta prognozuoti sprogimą patiriančios cisternos padėtį pažeidžiamo pakelės objekto atžvilgiu. Taip pat siūlomos procedūros, kurių pagalba galima vertinti pakelės objektą ir (arba) saugos barjerą veiksiančius cisternos skeveldrų smūgius ir šiluminę spinduliuotę.

Trečiajame skyriuje pateikiami siūlymai, kaip projektuoti barjerus, kurie gali apsaugoti pakelės objektus nuo terminio ir mechaninio BLEVE sprogimų poveikio. Siūloma, kaip išdėstyti barjerus galimoje jų statybos vietoje. Taip pat siūloma, kaip projektuoti plieninį barjerą, galintį apsaugoti nuo sprogimo bangos, sukeliamos BLEVE būdu sprogstančios geležinkelio cisternos. Pateiktos rekomendacijos, kaip projektuoti gelžbetoninį barjerą, kuris turėtų atlaikyti cisternos skeveldrų smūgius. Barjerų projektavimo siūlymai turi išankstinių, techninių projektų pavidalą.

Darbo rezultatai publikuoti dvylikoje mokslo straipsnių, iš kurių keturi išspausdinti mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Thomson ISI Web of Science duomenų bazę.

Skaityti leidinio elektroninį variantą:

DOI: https://doi.org/10.20334/2279-M

Detaliau
VGTU leidykla "Technika"

Charakteristikos

Metai:
2014
ISBN:
978-609-457-721-5
Leidyklos nr.:
2279-M
Matmenys:
145×205 mm
Puslapių skaičius:
184 p.
Viršelis:
minkštas
Kalba:
lietuvių
16 kitos knygos toje pačioje kategorijoje:

Sekite mus Facebook'e